Ana içeriğe atla
Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Turizm İşletmeciliği?

1. Deneyimli Akademisyenler

Bölümde tam zamanlı ve alanında uzman 2 profesör, 3 doçent, 4 doktor öğretim üyesi, 1 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Bu isimler sektörde ve akademide kök salmış turizm işletmeciliği alanının bilinen uzmanlarıdır. Ayrıca, Turizm Fakültesi bünyesinde bulunan ilgili alanlarda uzmanlığa sahip çok sayıda öğretim üyesinden, sektör içerisinden gelen yöneticilerden ve üniversitemiz bünyesinde farklı bölümlerden turizm konusunda çalışmaları olan öğretim üyelerinden destek alınmaktadır.

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

Turizm İşletmeciliği bölümünün temel amacı, kendisi ve başkaları için turizm işletmeleri kurma, yönetme ve geliştirme kapasitesine sahip; yenilikçi, girişimci, mesleği ile ilgili çağın teknolojilerini kullanabilen ve takım çalışması yapabilen, turizm işletmeciliği bilgilerine hâkim, turizm işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol fonksiyonlarını üretim, pazarlama, finans, insan kaynakları ve muhasebe alanlarında kullanabilme bilgi ve becerilerine sahip öğrenciler yetiştirmektir. Bölümümüzün başlıca hedefleri, turizm işletmelerinde müşteri memnuniyeti odaklı hizmet sunabilecek, operasyonel düzeyde yetkin ve profesyonel iş görenler, stratejik kararlar alabilen, yenilikçi ve liderlik vasıflarına sahip yöneticiler, turizm sektöründe sürdürülebilirlik ve çevre bilinci konularında duyarlı, sosyal sorumluluk projeleri geliştirebilen bireyler, turizm işletmeciliği alanında uluslararası rekabet gücüne sahip, kültürel çeşitlilik ve global turizm trendlerine hâkim uzmanlar ve teknolojilerini etkin kullanabilen, analitik düşünebilen ve inovatif çözümler üretebilen turizm profesyonelleri yetiştirmektir.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Turizm Fakültesi bünyesinde derslikler, kütüphane, iki adet bilgisayar laboratuvarı, kat hizmetleri uygulama odası, mutfak laboratuvarı ve içecek servis uygulama barı ile öğrencilere uygulama yapma imkanları sunmaktadır.

Yerleşim yerine bağlı olarak İstanbul ve Marmara’nın diğer illerinde öncelikli olmak üzere Türkiye genelinde onlarca otel ve sektörel kurum-kuruluş ile iş birliği söz konusudur. Öğrencilerimizi sektörün öncü işletmelerinde staj ve işletmede mesleki uygulama eğitimine göndermek suretiyle uygulama becerisi geliştirmelerine ve mezuniyet sonrası için gerekli bağlantılarını kurmalarına yardımcı olunmaktadır. 2021 yılında kurulan Sakarya Turizm Mezunları ve Mensupları Derneği (SATUMED) ile beraber hem uygulama, hem staj hem de istihdam alanındaki işbirlikleri zirveye taşınmıştır.

Öğrencilerimize Erasmus programı kapsamında iş birliği içinde olduğumuz yurtdışından okullarda dönemli öğrenci hareketliliği ve staj hareketliliği olanakları sunulmaktadır. Çap ve Yandal olanakları ile de bölüm öğrencilerinin ikinci bir öğretim alanından diploma alması mümkündür. Ayrıca bölümümüz yüksek lisans ve doktora yapma imkanının yanı sıra bütünleşik yüksek lisans ve doktora olanaklarını da öğrencilere sunmaktadır.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik

Bölümümüz Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK) tarafından 2020 yılında Akredite edilerek kalitesini tescil etmiştir. İç ve dış paydaş katılımını önemseyen, kalite standartlarına sahip, uluslararası nitelikte, dijitalleşmiş ve uygulamaya dayalı bir eğitim sunmayı hedefleyen turizm işletmeciliği bölümü, ders işleyişi ve etkinlikleri ile öğrencileri sektörün önde gelen işletmeleri ve yöneticileri ile buluşturmaktadır.


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

İyi öğrenim görmüş turizm işletmecilerine duyulan ihtiyaç sanıldığı gibi sadece otelcilik veya seyahat sektörü ile sınırlı değildir. Hızla sayıları artan golf, tenis, sağlıklı yaşam ve rekreasyon işletmeleri, catering ve banket işletmeleri, organizasyon şirketleri, havayolu işletmeleri, turizm finansmanıyla uğraşan kuruluşlar, danışmanlık şirketleri, hastaneler, yurtlar, alışveriş merkezleri, bankalar ve sigorta şirketleri gibi hizmet sektöründe faaliyet gösteren tüm firmalar turizm işletmecilerinin arandığı alanlar olarak belirginleşmektedir.

Turizm işletmeciliği bölümü yönetsel liderliği ön plana alan bir biçimde tasarlandığı için güçlü bir işletmecilik eğitimi üzerine dayandırılmıştır. Mezunlarımızın turizm endüstrisinde yönetsel liderler olmaları temel amaç olarak hedeflenmiştir. Turizm sektöründe çalışma deneyimi büyük önem taşıdığı için öğrencilerimizin mesleki deneyime yönelik işbaşı eğitim çalışmaları müfredatımızda önemli yer tutmaktadır. Sektörel eğitimi amaçlayan dersler aracılığıyla öğrencilerimize gerekli deneyimin kazandırılması hedeflenmiştir. Özellikle İstanbul ve Marmara Bölgesinde faaliyette bulunan turizm işletmeleriyle kurmuş olduğu yakın işbirlikleri sayesinde karşılıklı bilgi paylaşımı ile öğrencilerine staj ve mezunlarına istihdam imkanlarını sağlamıştır. Bu sayede mezunlarına %70 garantili istihdam sağlayabilen ender bölümler arasına girmiştir.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

-Gastronomi ve Mutfak Sanatları
-Turizm Rehberliği
-Rekreasyon Yönetimi

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım