Ana içeriğe atla

Staj Formları

Staj ve Mesleki Uygulamalar ile ilgili olarak;

  • Staj değerlendirme formu güncellenmiştir. Bu form staj bitiminde işletme tarafından doldurulacak olup, kapalı zarf ile teslim edilmelidir.
  • İşletmede mesleki uygulama raporu güncellenmiştir. Bu form, işletmede mesleki eğitim esnasında öğrencilerimiz tarafından doldurulacaktır.
  • Staj raporu güncellenmiştir. Bu form, staj esnasında öğrencilerimiz tarafından doldurulacaktır.
  • Kurum dışı paydaş görüş formu yeni ilave edilmiştir. Bu form, işletmede mesleki eğitim esnasında, işletmeler tarafından doldurulacaktır.
  • İşletmede mesleki eğitim dersi ara rapor formu ilave edilmiştir. Bu form, işletmede mesleki eğitim esnasında, öğrenciler tarafından doldurulacaktır. 
  • Teslim edilmesi gereken bu formlar, pandemi dönemi boyunca e-posta ile, pandemi dönemi sonrası ise e-posta olarak ve elden staj komisyonunda yer alan akademik personele teslim edilmelidir.
  • Öğrencilerimiz, staj öncesi; beyan ve taahhütname formu ve staj kabul formunu teslim etmeyi unutmamalıdır. 
  • Staj yapılabilecek yerler ve staj yönergesi formları, öğrencilerimize gerekli bilgileri sunmaktadır, incelenmesi tavsiye edilmektedir
  • İşletmede mesleki eğitim not dosyalarına ulaşmak için tıklayınız. 

Yaz Stajı ile ilgili sıkça sorulan sorular:

  1. Staj Başlangıcı İçin Hangi Evrakları Teslim Etmeliyim?

Öğrenci yaz stajı ve isteğe bağlı stajı için bölüm staj sorumlusuna 2 adet staj kabul ve beyan taahhütname formu getirmelidir. (https://trz.subu.edu.tr/tr/staj-formlari) Bu formlardan bir tanesi bölüm staj sorumlusuna bir tanesi ise işletmeye teslim edilmelidir. Staj Kabul ve Beyan Taahhütnamesinde yer alan ilgili kısımları önce öğrenci, sonra işletme en son bölüm staj sorumlusu doldurur.

  1. Staj Evraklarını Nasıl Teslim Edebilirim?

Öğrenciler, staj evraklarını bölüm staj sorumlularına elden, ıslak imzalı bir şekilde teslim etmelidir.

  1. Staj Süreleri Hangi Tarihler Aralığındadır?

Her staj dönemi öncesinde, ilgili tarihler Turizm Fakültesi’nin web sayfasındaki duyurular bölümünde ilan edilir. Öğrenciler ve işletmeler, staj tarihlerini kendileri belirleyemez. Staj süreleri toplamda 60 gündür, öğrenci talebi doğrultusunda 30 gün / 30 gün olmak üzere ayrı ayrı staj yapabileceği gibi tek seferde 60 gün olarak da stajını gerçekleştirebilir. Öğrenciler birinci ya da ikinci grupta olmayı kendileri tercih ederek bölüm staj sorumlusuna evraklarını teslim edebilirler. Birinci ve ikinci grup arasında staj başlangıç ve bitiş tarihi farklılığı bulunmaktadır.

  1. Staj Yapacağım Yer Uygun Mu?

ÖÖğrenciler, staj yapacakları yeri bulmadan önce Öğrenciler, staj yapacakları yeri bulmadan önce " Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Turizm Fakültesi İşletmede Mesleki Eğitim ve Staj Uygulama Esasları" okumalıdırlar. Yönerge içerisinde her bölüm öğrencisinin ne tür işletmelerde staj yapabileceğini yazmaktadır. Yönergede belirtilmeyen işletmeler kabul edilmemektedir. Turizm İşletmeciliği Bölümü için;
• 3-4-5 Yıldızlı Oteller ile Turizm Belgeli Butik Oteller
• 4-5 Yıldızlı Tatil Köyleri
• Birinci Sınıf Restoranlar
• Yat, Marina ve Kurvaziyer İşletmeleri
• Havayolu İşletmeciliğinin Tüm Alanları (biletleme, yer hizmetleri, kabin memurluğu vb.)
• Yerel yönetimlerin veya kamunun turizm teşkilatları
• Kongre ve Fuar Şirketleri
• Bünyesinde “otelcilik hizmetleri birimi” bulunan özel veya kamu hastaneleri
• Rekreasyon ve Animasyon Tesisleri
• A Grubu Seyahat Acentaları
• Banket ve Organizasyon Şirketleri
• Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Merkez, Taşra veya Yurtdışı Teşkilatları
• Turizm pazarlaması yapan medya kuruluşları
• Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Eğitim ve Sosyal Tesisleri

  1. Staj Evraklarımı Teslim Ettim Şimdi Ne Yapmalıyım?

Staj evrakları bölüm staj sorumlusu tarafından teslim almış ve onaylanmış ise öğrenci, iş yeri ile kalan belge işlerini halletmelidir. Eğer işletme tarafında da herhangi bir işlem kalmadıysa öğrenci staj tarihi geldiğinde stajına direkt olarak başlar.

  1. Staj Sigortamı Nasıl Görebilirim / Ne Zaman Yapılır?

Staj sigortaları üniversite tarafından ilgili staj dönemlerinde staj başlangıcından önce yapılmaktadır. Sigortanın yapılma tarihi kesin olarak belirtilmemektedir fakat staj başlamadan önceki son iş gününe kadar tüm sigortalar başlatılır. Öğrenci, yapılan sigortasını E-Devlet sistemi üzerinden “4A işe giriş çıkış bildirgesi” sekmesinden görebilir.

  1. Stajım Bitti Ne Yapmalıyım?

Öğrenci, stajı bittiğinde Staj Değerlendirme Formu ile Stajı Raporunu Kapak ile beraber 2025-2026 Akademik Yılı Güz Döneminin  İlk  2 (İki)  haftası içerisinde Staj Komisyonlarında yer alan Araştırma Görevlilerine teslim edilmesi gerekmektedir. Bu tarihlerden sonra getirilen evraklar kesinlikle teslim alınmamaktadır.

  1. İşletme veya Stajımla ile İlgili Sorunlar Yaşıyorum Ne Yapmalıyım?

Öğrenci, işletmesi veya stajı ile ilgili sorunlar yaşadığında bu durumu bölüm staj sorumlularına e-posta aracılığı ile iletmelidir. Stajyerler,

  • Staj/mesleki uygulama başlangıç ve bitiş tarihlerinde bir değişiklik olduğunda,
  • Belirlenen işletmede stajyer olarak çalışmaktan vazgeçme durumunda ve
  • Staj/mesleki uygulamanın yürütülmesini kesintiye uğratıp, niteliğini değiştirecek herhangi bir gelişmede,

En az bir hafta öncesinden Bölüm Staj Komisyonuna bilgi vermek zorundadır. Aksi takdirde, 5510 sayılı kanun gereği doğabilecek cezai yükümlülükleri kabul etmiş sayılır.

  1. Staj Notum Nasıl İşlenecek?

Öğrencilerin, 7 veya 8. Yarıyılda ya da alabileceği herhangi bir dönem içerisinde TRZ 406 Kodlu Staj dersini alması ve bunu bölüm staj sorumlusuna iletmeleri gerekmektedir. Yaz stajı bir derstir. Bu nedenle notun girilebilmesi için dersin alınması gerekmektedir.

 

Daha detaylı bilgi için bölüm staj sorumlularına e-posta aracılığı ile ulaşabilirsiniz.

TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Dr. Öğr. Üyesi Oğuz ÇOLAK

Arş. Gör. Serdar BÜLBÜL

Arş. Gör. Simge ALTUNÖZ

 

 

Fakülte Birim Uygulamalı Eğitim Komisyonu Başkanı

Doç. Dr. Özgür KIZILDEMİR

 

Staj ve Mesleki Uygulamalar ile ilgili formlar ek'tedir.